Projectes singulars

En el marc del programa Salut i Escola, un projecte transversal entre el Departament de Salut i el Departament d'Educació que promou la col·laboració dels centres educatius i els serveis de salut comunitària que impulsa el Departament de Salut en escoles i instituts, des de l’ABS l’Escala s’ha desenvolupat un projecte a l'Institut El Padró, amb l'objectiu d'analitzar les visions estereotipades que té l’alumnat més gran (com a membres de la societat) sobre què significa ser home o ser dona i, alhora, reflexionar sobre les desigualtats de gènere i les situacions de violència de gènere. 

A partir d'una enquesta administrada de forma anònima als alumnes de 3r i 4t d'ESO i de 1r i 2n de Batxillerat, es van poder fer anàlisis descriptives i comparatives d'aquestes visions i percepcions. El primer que va sorgir com a element rellevant va ser la visió estereotipada de les característiques que defineixen les dones (valorades tant pels nois com per les noies) mentre que hi havia major variabilitat en les característiques que defineixen els homes. 

També apareixen dades amb un valor impactant, com és que el 25 % dels alumnes ha presenciat una situació de violència en el context escolar o del municipi, i que un 10 % assumeix que ha exercit algun tipus de violència. El conjunt de dades i les conclusions es poden llegir a l'informe.

L’informe

Figura. Comparativa de les característiques associades a l'estereotip home i l'estereotip dona valorades per persones identificades com a  homes o dones. S'observa com l'estereotip dona està molt més inculcat, tant en homes com en dones. 
Anar a l'inici